sunnuntai 20. toukokuuta 2012

Tunnista jalka - Spot the foot

Jotain mitä huomasin charleston-mekkoa ommellessani: en tunnista suurinta osaa ompelukoneeni jaloista. Alla olevassa kuvassa näkyvät kaikki (paitsi perusjalka), jotka tulivat koneeni mukana.

Something I realized when I sewed my charleston dress: I don't recognize most of the feet of my sewing machine. In the picture below are all (except the basic one), which came with my machine.


Tunnistan näistä numeron 6: napinläpijalka ja numeron 9: vetoketjujalka. Muut ovat sitten enemmän tai vähemmän hämärän peitossa. Jos osaat nimetä jonkun, niin olisin kiitollinen jos tekisit niin kommenttiosiossa.

From these I can recognize number 6: the button hole foot and number 9: the zipper foot. Others are more or less ambiguous. If you can name any of these, I would appreciate if you could do so in the comment section.

Olen jo pitkään harkinnut neulatyynyä, jonka ajattelin ommella itse, mutta en ole saanut aikaiseksi. Niinpä ostin Etsystä, kaupasta nimeltä HappyLittleCottage. Olen erittäin tyytyväinen ostokseeni :)

I have needed a pin cushion for a long time and I thought I would make one myself, but I haven't gotten around to it. So I bought one on Etsy from a shop called HappyLittleCottage. I'm very happy with it :)


Eikä tässä vielä kaikki! Löysin myös aivan mahtavan kangas kaupan: Spoonflower. Siellä voi tilata kankaan oman suunnitelmansa mukaan tai ostaa muiden julkiseksi merkitsemiä malleja. Tämä auttaa, jos esim. etsii tietynlaista kangasta tietyn aikakauden mekkoon...

And this wasn't all! I also found an incredible fabric store: Spoonflower. You can order your custom pattern fabric there or buy someone else's design they have marked public. This helps for example, if you happen to be looking for a fabric for a dress from a certain era...

1 kommentti:

Tereza {Drastic Plastic} kirjoitti...

That pillow is amazing.

You have a really cool blog here. Do you want to follow each other, I would love that.
Tereza
http://drastic-plastic-fantastic-plastic.blogspot.com/